1. Finnes det papirsøknad for Agricard Firma, Agricard Ansatt og Agricard Privat?
Svar: Nei, det er kun mulig å søke om Agricard elektronisk og søknaden må godkjennes med BankID, grunnet myndighetskrav og lovverk.

2. Jeg får ikke logget på Agrol.no. Hva må jeg gjøre?
Svar: Det kan være flere årsaker til at påloggingen feiler. Dersom du ikke får registrert/logget deg inn på agrol.no send en henvendelse til post@agrol.no med din Agrol-tilknytning (eks: medlemsorganisasjon, produsentnummer, e-post) og feilmeldingen som fremkommer når du forsøker. 

3. Kan jeg søke om Agricard som pensjonist?
Svar: Som pensjonist kan du søke om Agricard Ansatt, men er du over 75 år, vil du ikke få fullt utbytte av reiseforsikringen. Det er også viktig å bemerke seg at du må sende en e-post til agricard@agrikjop.no med bekreftelse på tidligere ansettelsesforhold. Agrol vil registrere brukeren manuelt og gi deg tilgang til den elektroniske søknaden. Les mer på vår infoside.

4. Jeg opplever problemer med den elektroniske søknaden. Hva kan jeg gjøre?
Svar: Vi anbefaler at du bruker Google Chrome, Microsoft Edge eller Apple Safari når du søker. Internet Explorer er dessverre mindre egnet grunnet utdatert funksjonalitet.

5. Må jeg signere søknaden med BankID?
Svar: Ja, søknaden krever signering med passord fra eksisterende avtale om BankID (ikke BankID på mobil). Noen BankID utstedere tilbyr at du kan generere sikkerhetskoden via mobilen ved å velge «Velg annen BankID - BankID på mobil». Deretter må du bekrefte signeringen med passordet som tilhører din BankID med brikke. En enkel veiledning på hvordan du kan signere dokumenter med BankID på mobil som kodebrikke finner du på Difi.no.

Oversikt over dine BankID avtaler finner du på nettsidene til BankID under Min BankID. Her kan du se hvilke avtaler du har og hvilken bank som leverer disse i tillegg kan du endre passordet tilhørende din BankID brikke.

Har du ikke inngått avtale om BankID (ikke BankID på mobil), må du ta kontakt med din daglige bank. Du kan søke om Agricard først når avtalen om BankID er aktivert.

6. Mitt tidligere Agricard kredittkort slutter å fungere 04.09.2019, hvor finner jeg mer informasjon om overgangen?
Svar: Vi har laget en enkel infoside med alt du behøver å vite.

7. Har jeg nettbank / mobilbank tilknyttet mitt nye Agricard Firma, Agricard Ansatt og Agricard Privat?
Svar: Har du Agricard Ansatt / Agricard Privat kan du logge inn og få oversikt over dine kort på agricard.no.

Har du Agricard Firma må du ta kontakt med vårt kundesenter, dersom du behøver hjelp eller opplysninger om kortet som:

  • Sperring av kort
  • Informasjon om saldo og bruk
  • Re-bestilling av PIN-brev
  • Kredittgrense økning eller reduksjon
  • Andre spørsmål om kortet

Innloggede tjenester for Agricard Firma vil bli lansert i løpet av høsten.


8. Jeg har ikke fått PIN-koden min i posten. Hva må jeg gjøre?
Svar: Har du valgt selvvalgt PIN-kode, vil du ikke motta kopi av denne koden i posten. Kortet er klart til bruk og du kan handle ved å bruke koden du har valgt. 
Har du ikke valgt PIN-kode selv, vil du motta koden i posten kort tid etter kortet. Du kan til enhver tid sjekke PIN-koden din ved å logge deg inn her. Har du Agricard Firma kan du dessverre ikke benytte deg av den elektroniske løsningen. Du kan ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper de deg.


9. Kan jeg overføre gjeld fra mitt tidligere Agricard til det nye Agricard Ansatt / Agricard Privat.
Svar: Ja, har du en del utestående på ditt tidligere Agricard, kan du velge å overføre gjelden til ditt nye Agricard Ansatt, Agricard Privat. Denne tjenesten kan foreløpig ikke benyttes for Agricard Firma. For å søke om overføring av utestående gjeld, må du fylle ut skjema for «Overføring av benyttet kreditt».


10. Jeg har hørt at Esso avtalen avsluttes 04. september, er dette korrekt?
Svar: Ja, Esso avtalen løper frem til 4. september og vil ikke bli forlenget etter denne dato.

Fant du ikke svaret? Vi har flere spørsmål og svar på lur!