Slik søker du
-
Hvordan søker jeg om Agricard?
Søknadsskjema for Agricard Firma, Agricard Ansatt og Agricard Privat er tilgjengelig på agrol.no.
Du kan enkelt logge deg inn, benytte det elektroniske søknadskjemaet, fyll ut nødvendige opplysninger og signer med BankID. Du vil få tilbakemelding med det samme om søknaden er innvilget, eller om det er behov for manuell vurdering før vi gir deg et svar. Du kan også bli bedt om å oversende tilleggsopplysninger dersom vi trenger litt mer informasjon om din økonomiske situasjon.
-
Hvilken nettleser skal jeg bruke når jeg søker om Agricard?Vi anbefaler at du bruker Google Chrome, Microsoft Edge eller Apple Safari når du søker. Internet Explorer er dessverre mindre egnet grunnet utdatert funksjonalitet.
-
Hva er kravet for å kunne få Agricard?
For å få kredittkort må du være over 18 år og ha norsk personnummer. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger. I tillegg må du være ansatt i en av Agrikjøps godkjente landbruksbedrifter eller medlem av: Norges Bondelag, Norges Bygdekvinnelag, Norges Bygdeungdomslag, Felleskjøpet Agri, Felleskjøpet Rogaland Agder eller et skogeierlag. Du må være registrert på agrol.no for å få tilgang til søknadsskjemaet.
Det stilles ytterligere krav i forhold til inntekt, gjeld og personlig økonomi.
-
Hvorfor får jeg ikke logget meg inn på agrol.no?Det kan være flere årsaker til dette. Dersom du ikke får registrert/logget deg inn på agrol.no, send en henvendelse til post@agrol.no med informasjon om din Agrol-tilknytning (eks: medlemsorganisasjon, produsentnummer, e-post) og feilmeldingen som fremkommer.
-
Kan jeg som pensjonist søke om Agricard?
Som pensjonist fra en bedrift tilknyttet Norsk landbrukssamvirke, kna du søke om Agricard.
Som pensjonist må du sende en e-post til post@agrol.no med bekreftelse på ditt tidligere ansettelsesforhold. Agrol vil registrere din brukerkonto manuelt og du vil få tilgang til den elektroniske søknaden. Du må benytte din BankID for å signere søknaden. Ta kontakt med din daglige bank om du ikke har BankID, de kan bestille denne for deg. Ta en titt her dersom du er ikke har BankID eller ikke kan få BankID.Alle over 18 år kan søke, men er du over 75 år, vil du ikke få fullt utbytte av reiseforsikringen.
Utdrag fra vilkårene:
• Avbestillingsforsikringen i kortet gjelder ikke for personer som er fylt 75 år.
• Reisesyke og hjemtransport gjelder ikke for personer som er fylt 75 år.
• Ulykkesforsikringen gir redusert erstatning for personer over 75 år. Opphører ved fylte 80 år.Erstatning for reisegods, ansvar, forsinkelse og ID-tyveri gjelder fortsatt.
Mer informasjon om forsikringene finner du i avtalevilkårene:Generelle vilkår
Forsikringsvilkår Reiseforsikring og identitetstyveri
Forsikringsbevis Reiseforsikring -
Kan jeg søke om to kort?Ja, som selvstendig næringsdrivende bonde kan du både ha Agricard Firma og Agricard Ansatt. Agricard Firma knyttes til driften, mens Agricard Ansatt går på din private økonomi. Som ansatt i landbruksindustrien kan du ha Agricard Firma eller Agricard Ansatt knyttet til jobb. I tillegg kan du ha et ekstra Agricard Ansatt kort til dine private behov. Det er ikke mulig å søke om to Agricard Privat kort. Ta gjerne kontakt med oss om du trenger veiledning.
-
Kan jeg få tilleggskort til mitt Agricard?
Ja, hvis du har Agricard Ansatt kan du søke om et ekstra Agricard Ansatt kort.
Hvis du har Agricard Firma, kan du bestille flere firmakort på flere ulike personer knyttet til ditt firma med en samlet kredittgrense.
Har du et Agricard Firma kort gjennom jobben, kan du også bestille deg et Agricard Ansatt kort. Det er ikke mulig å bestille to Agricard Privat kort.
-
Hvor finner jeg avtalevilkårene?
Her kan du laste ned avtalevilkårene:
Agricard Firma
Agricard Ansatt
Agricard Privat -
Hvordan signerer jeg dokumentene med BankID?
Alle dokumenter i forbindelse med søknad om Agricard krever signering med passord fra BankID (ikke BankID på mobil). BankID kan du opprette hos din daglige bank.
Noen banker tilbyr at du kan generere sikkerhetskoden via mobilen ved å velge «Velg annen BankID - BankID på mobil». Deretter må du bekrefte signeringen med passordet som tilhører din BankID med brikke. En enkel veiledning på hvordan du kan signere dokumenter med BankID på mobil som kodebrikke finner du på Difi.no.
Oversikt over dine BankID avtaler finner du på nettsidene til BankID under Min BankID. Her kan du se hvilke avtaler du har og hvilken bank som leverer disse. I tillegg kan du endre passordet tilhørende din BankID brikke.
Har du ikke inngått avtale om BankID (ikke BankID på mobil), må du ta kontakt med din daglige bank. Du kan søke om Agricard først når avtalen om BankID er aktivert. -
Hvordan kan jeg signere med BankID på mobil som kodebrikke?
Du kan signere dokumenter ved å bruke BankID på mobil som kodebrikke.Vi har hentet en enkel oppskrift fra Difi sine nettsider som du kan følge.
Slik signerer du når du vil bruke BankID på mobil som kodebrikke:
- Velg vanlig BankID med koder fra banken din – les dokumentet og huk av for at innholdet er lest og forstått.
- Skriv inn fødselsnummeret ditt.
- Velg BankID på mobil ved å klikke på "Velg annen BankID"-lenken, eller klikk på den blå pilen øverst til venstre i BankID-vinduet. Klikk deretter på pilen til høyre for BankID på mobil for å gå videre og motta referanse på mobilen din. Sjekk at referanseordene stemmer overens og tast ID-pin på mobilen som vanlig.
- Skriv inn BankID-passordet ditt. (Har du glemt passordet må du kontakte banken din for hjelp).
- Signeringen er fullført.
- Se guide med skjermbilder på Difi.no
-
Hva gjør jeg hvis jeg får avslag på søknaden?Har du fått avslag på søknaden din kan du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon +47 915 05712 eller e-post agricard@eika.no. Vi kan forklare deg hvorfor søknaden ble avslått, samt fortelle deg om hva vi kan gjøre ved en manuell vurdering. Har du tilleggsinformasjon som kan endre vår kredittvurdering, kan du sende dokumentene som vedlegg.