Hopp til innholdet
En avslappet ung mann i grå genser og blå rutete pyjamasbukse sitter komfortabelt i en hvit sofa med myke puter. Han smiler mens han ser på et nettbrett, og virker fornøyd og engasjert i det han leser eller ser på. Bak ham er en moderne stue med lyse farger, en blå stol i bakgrunnen og en dekorativ skål på et sidebord.
Ble ikke netthandelen slik du tenkte deg?
Kredittkort

Reklamasjon på kredittkort

Har du oppdaget feil eller ukjente transaksjoner på ditt Agricard, eller har blitt belastet for en vare du ikke har mottatt?

Du er ikke alene, og heldigvis kan du få god hjelp ved å opprette en reklamasjonssak.

 

Når kan du opprette en reklamasjonssak?

Du kan opprette en sak hvis:

  • du finner ukjente transaksjoner på kredittkortet ditt
  • du mottar en vare som ikke samsvarer med det du har bestilt

Husk at reklamasjonssaken må opprettes så raskt som mulig og senest innen 13 måneder etter at pengene ble trukket fra kredittkortet. Sperr kortet ditt umiddelbart ved å ta kontakt med oss, eller logg inn i Kredittbanken-appen eller øverst på denne siden.

 

Slik gjør du det

For å opprette en reklamasjonssak trenger du:

  • BankID-appen eller din BankID-brikke
  • Ditt fødsels- og personnummer
  • Transaksjonsoversikt som viser kjøpene du ønsker å reklamere på. Du kan enkelt merke transaksjonene ved å logge inn i Kredittbanken-appen eller her på siden, og velge Reklamasjon under ditt kredittkort.

Trenger du hjelp underveis? Ring oss på +47 73 88 44 42.

Spørsmål og svar om reklamasjon

Mistenker du at noen misbruker kredittkortet ditt, er det viktig at du handler raskt:

  • Sperr kortet umiddelbart via Kredittbanken-appen eller ved å logge deg inn øverst her på siden
  • Anmeld saken til politiet
  • Opprett reklamasjonssak

Du kan opprette en reklamasjonssak hvis du:

  • har blitt svindlet
  • ikke mottar varer eller tjenester du har bestilt
  • mottar en vare som er skadet, ødelagt eller ikke som beskrevet ved bestilling
  • kjøper en merkevare, men mottar en piratkopi
  • opplever at selgeren ikke respekterer angreretten
  • opplever at selgeren ikke har kreditert deg som avtalt
  • har sagt opp et abonnement, men blir belastet videre
  • opplever at reisen du har bestilt blir kansellert av flyselskapet eller reisebyrået
  • bestiller en vare eller tjeneste, og selgeren går konkurs